آلو خوانسار توانست فردی را از آلزایمر نجات دهد!

ترکیبات فنلی غالب در آلو خوانسار مشتقات اسید کافئیک هستند: 3-O-کافئیکینیک، 5-O-کافئیکینیک و 4-O-کافه ایکوینیک و همچنین اسید کافئیک، با هم. با مقادیر کمتری از آنتوسیانین ها، فلاوانول ها و فلاونول ها.

بر اساس داده های ادبیات، بسته به تنوع، شرایط محیطی و روش های تحلیلی کاربردی، محتوای اسیدهای فنولیک در آلو در محدوده وسیعی از مقادیر قرار می گیرد.

عملکرد دستگاه گوارش را تنظیم می کند و در نتیجه شرایط یبوست را به دلیل وجود فیبر غذایی، سوربیتول و ایزاتین تسکین می دهد.

آلو
ویتامین C به بدن کمک می کند تا در برابر عوامل عفونی مقاومت کند و رادیکال های آزاد مضر را از بین می برد.

آلو تازه، مانند میرابل زرد دارای محتوای متوسط ویتامین A و بتا کاروتن است. ویتامین A میوه طبیعی از سرطان ریه و دهان محافظت می کند.

آلو دارای مقدار قابل توجهی کاروتنوئیدهای تقویت کننده سلامتی مانند لوتئین، کریپتوکسانتین و زآگزانتین است.

این ترکیبات نوعی پاک کننده در برابر پیری و بیماری های ایجاد کننده رادیکال های آزاد مشتق از اکسیژن و گونه های فعال اکسیژن هستند.

زآگزانتین عملکردهای آنتی اکسیدانی و محافظتی در برابر نور UV را فیلتر می کند.

آلو منبع غنی از پتاسیم، فلوراید و آهن است. پتاسیم به عنوان یکی از اجزای مهم مایعات سلولی و بدن، به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند.

علاوه بر این، آلو منبع متوسطی در گروه های ویتامین B کمپلکس مانند نیاسین، ویتامین B-6 و اسید پانتوتنیک است و این ویتامین ها به سوخت و ساز پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها در بدن کمک می کنند.

آلو همچنین حدود 5 درصد سطوح RDA ویتامین K را فراهم می کند.

ویتامین K برای عملکرد فاکتورهای انعقادی در خون و همچنین در متابولیسم استخوان مهم است و به کاهش بیماری آلزایمر در سالمندان کمک می کند.

مصرف آلو از دژنراسیون ماکولا، بیماری های قلبی و همچنین آسیب به نورون ها و چربی های ما که بخشی از غشای سلولی ما را تشکیل می دهند جلوگیری می کند.