ثبت جهانی شیره انگور امسال متعلق به ما است

انگور از آنجایی که لذیذ است و فواید زیادی دارد در بین مردم دنیا محبوب است و پزشکان استفاده از انگور یا شیره انگور امسال را به عنوان دارو در صبح توصیه می کنند تا بیشترین فواید آن را داشته باشید و می توانید قیمت این نوشیدنی خوشمزه را بپردازید یا دستور تهیه آن را در خانه تهیه کنید و شربت انگور سرشار از خواصی است که در فصل پاییز نباید فراموش کرد.

شیره انگور سرشار از قند و بسیار مغذی، ضد نفخ بوده و در تقویت بدن تاثیر بسزایی دارد، همچنین انرژی زا و خون ساز است و آب انگور مانند انگور حاوی ویتامین های A، B و C است و مصرف آن نیاز بدن به این ویتامین ها را تامین می کند.

فواید آب انگور برای پوست ادامه مطلب: فواید آب سیب یکی از بهترین زمان ها برای استفاده از آب انگور در فصول سرد سال است و به دلیل خواص مفید این ماده غذایی در درمان و تسکین بیماری های سرماخوردگی، بهتر است جایی برای آن در رژیم غذایی خود قرار دهید.

شیره انگور امسال

باعث افزایش وزن بدن می شود و یکی دیگر از فواید این غذای شیرین افزایش حجم عضلات است و به همین دلیل است که ترکیب آب انگور و آرد کنجد برای کسانی که کارهای سنگین انجام می دهند یا ورزشکار هستند توصیه می شود زیرا علاوه بر مغذی بودن باعث افزایش حجم عضلات نیز می شود.

یکی از خواص دیگر آب انگور خاصیت ضدالتهابی و نرم کنندگی ناحیه گلو است، بنابراین به افرادی که به ویژه در فصول سرد سال اغلب دچار گلودرد و سرفه می شوند توصیه می شود آب انگور را با آب غرغره کنند و صرع، کهیر، سرفه مزمن، تپش قلب، کاهش وزن زیاد، ضعف احشایی و یرقان را درمان می کند و همچنین برای رقیق کردن ادرار استفاده می شود.

شیره به دست آمده از دانه، شیره و برگ درختان انگور که قرن هاست برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود، یکی از فواید پوست است و از پوست در برابر اثرات مضر نور خورشید محافظت می کند، ظاهر پوست را بهبود می بخشد و تغییر رنگ پوست را تسکین می دهد و علاوه بر این، از برگ انگور به طور سنتی برای درمان التهاب و درد پوست استفاده می شده است.