جعبه کمک های اولیه خودرو کودکی را از مار گزیدگی نجات داد!

قبل از مداخله آموزشی، با وجود اینکه همه دانش‌آموزان در مورد لزوم نگه‌داشتن جعبه کمک های اولیه خودرو پاسخ مثبت می‌دادند، اما وقتی از آنها سؤال می‌شد که جعبه کمک‌های اولیه را کجا باید نگه داشت. 68.2 درصد ذکر کرده اند که فقط باید در خانه نگهداری شود، 19.6 درصد از آنها گفته اند که باید فقط در مدرسه نگهداری شود و بقیه دانش آموزان دقیقا نمی دانند جعبه کمک های اولیه را کجا نگه دارند.

با این حال، در ارزیابی پس از مداخله، یافتن پاسخ 100٪ صحیح در این زمینه بسیار زیاد بود که جعبه کمک های اولیه باید هم در مدرسه و هم در خانه در دسترس باشد.

جعبه

مطالعه حاضر نشان داد که همه دانش‌آموزان نام کمک‌های اولیه را شنیده‌اند که مشابه یافته‌های پریانگیکا و هتیاراچی در مطالعه‌ای که در سریلانکا انجام شد در حالی که داسگوپتا و همکارانش. در مطالعه خود گزارش داد که فقط از افراد مورد مطالعه از تعریف صحیح اصطلاح “کمک های اولیه” اطلاع داشتند.

دانش دانش آموزان در مورد مدیریت سوختگی در این مطالعه بسیار ضعیف بود. همچنین توسط Shinde و همکاران گزارش شده است. از پونا در مطالعه خود در میان دانش آموزان دبیرستانی در دسامبر 2015. دانش در مورد مدیریت نیش سگ و مارگزیدگی نیز ضعیف بود.

یافته‌های مشابهی در مطالعه‌ای که در مدرسه دولتی چاندیگار توسط سینگ و کائور در میان دانش‌آموزان استاندارد نهم انجام شد، گزارش شد. با توجه به اثربخشی برنامه آموزشی در مورد اقدامات کمک‌های اولیه منتخب در بین دانش‌آموزان، نتایج این مطالعه با یافته‌های Muneeswari B در تامیل نادو و Sonu و Amarjit در Chandigarh مطابقت داشت که نشان داد نمرات دانش در بین دانش‌آموزان به‌طور معنی‌داری بهبود یافته است.

برنامه آموزشی برنامه ریزی شده مطالب تلویزیونی و همچنین والدین، منبع اصلی اطلاعات در مورد کمک های اولیه در میان جمعیت مورد مطالعه است که مشابه یافته های مطالعه انجام شده در عربستان سعودی توسط مبارک و همکاران بود.

برخلاف نگرش مثبت دانش آموزان مدرسه نسبت به تمایل به استفاده از کمک های اولیه در صورت لزوم، همانطور که در این مطالعه مشخص شد، صلیب سرخ هنگ کنگ در گزارش خود در مورد “دانش عمومی و نگرش در مورد کمک های اولیه” در سال 2011 اظهار داشت که اگرچه نگرش آنها برای یادگیری کمک‌های اولیه مثبت و غیرفعال بود.

زیرا 55% از پاسخ‌دهندگان احساس می‌کردند که وظیفه متخصصان پزشکی تنها نجات جان و انجام کمک‌های اولیه است و 36% احساس می‌کردند که یادگیری کمک‌های اولیه ممکن است دشوار و پیچیده باشد. علاوه بر این، پذیرش دانش آموزان مدرسه نسبت به مداخله آموزشی نیز از اندازه اثر بزرگ پس از مداخله مشهود بود.