پودر آویشن کوهی مقداری خاصیت طلا را در خود دارد

بیایید بهترین فواید سلامتی این گیاه را بررسی کنیم و بگوییم که این گیاه شگفت انگیز دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که محصولات مختلف موجود در بازار حاوی مقداری پودر آویشن کوهی است و پس از بررسی فواید تغذیه ای آویشن، اجازه دهید برخی از خواص دارویی آن را بررسی کنیم.

به بهبود بینایی کمک می کند
روغن آویشن سرشار از ویتامین A است که یک ویتامین محلول در چربی و یک آنتی اکسیدان است و برای تقویت و حفظ سلامت غشاهای مخاطی و پوست ضروری است و بنابراین، آویشن به تقویت بینایی بهتر کمک می کند و چای آویشن مصرف کنید یا از روغن آن برای مشکل خشکی چشم استفاده کنید.

آویشن سرماخوردگی، سرفه و گلودرد را درمان می کند
گیاه آویشن دارای خواص ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیکی است که آن را به یک درمان عالی برای سرماخوردگی و سرفه تبدیل می کند و از آویشن در درمان برونشیت نیز استفاده می شود و روغن آویشن یکی از قوی ترین ضد میکروب های طبیعی است، به همین دلیل است که در درمان گلودرد بسیار استفاده می شود و محتوای کارواکرول آن یکی از بهترین روغن‌های ضروری برای تسکین گلودرد است.

آویشن برای مشکلات آکنه و اسکار
آویشن دارای خواص ضد باکتریایی عالی است، به همین دلیل در مبارزه با باکتری های مولد آکنه بسیار موثر است و آویشن با از بین بردن باکتری هایی که مسئول ایجاد مشکلات مختلف پوستی هستند به حفظ سلامت پوست کمک می کند و اسانس آویشن را می توان با آب رقیق کرد و به عنوان یک تونر برای سفت کردن پوست بالغ استفاده کرد.

آویشن باعث رشد مو می شود
تحویل مواد مغذی به فولیکول های مو برای رشد مو حیاتی است و آویشن با بهبود گردش خون در پوست سر به رشد مو کمک می کند و استفاده از اسانس آویشن یا مخلوطی حاوی آویشن در آن به تسهیل رساندن مواد مغذی ضروری به پوست سر کمک می کند و در نتیجه رشد مو را تشویق می کند.

روغن آویشن همچنین از ریزش مو و نازک شدن موها جلوگیری می کند و به دلیل خاصیت ضد باکتریایی در درمان شوره سر نیز موثر است.

آویشن اختلالات تنفسی را درمان می کند
خواص ضد عفونی کنندگی و آنتی بیوتیکی گیاه آویشن آن را به یک درمان موثر برای بیماری های تنفسی مانند سرفه و برونشیت و همچنین سرماخوردگی و گلودرد تبدیل کرده است.