چند نکته برای داشتن قهوه ی بهتر

شما فرض می کنید کباب تیره آنتی اکسیدان های بیشتری دارد
کباب تیره

در اینجا یک قانون وجود دارد که هر کسی می‌تواند به آن پایبند باشد: کبابی را بنوشید که فکر می‌کنید طعم بهتری دارد، نه آن چیزی که فکر می‌کنید باید بنوشید زیرا حاوی آنتی‌اکسیدان بیشتری است.

راب ون دام، دکترا، دانشیار تغذیه و اپیدمیولوژی در هاروارد تی.اچ می‌گوید: «تحقیق در مورد نوع بهینه قهوه برای سلامتی هنوز در مراحل اولیه است و مشخص نیست کدام برشته سالم‌تر است». اندازه لباس بافتنی نوزاد مهم است.

از نظر ون دام، هر دو در واقع بسیار خوب به نظر می رسند: کباب های سبک حاوی مقدار بیشتری از ترکیب فنلی کلروژنیک اسید هستند که نشان داده شده است که به تثبیت قند خون کمک می کند، خواص آنتی اکسیدانی دارد و به سایر فواید سلامتی کمک می کند.

کباب های تیره حاوی غلظت های بالاتری از ترکیباتی به نام ملانوئید هستند که با خواص آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی، ضد التهابی و ضد فشار خون مرتبط هستند.

برای مصرف کمتر کافئین، کباب های سبک تر می نوشید.
کباب سبک

از شکستن آن برای شما متنفرم، اما این برعکس کاری است که باید انجام دهید – کباب های سبک تر در واقع حاوی کافئین بیشتری نسبت به کباب های تیره هستند.

دلیل: فرآیند برشته کردن کافئین را می سوزاند، بنابراین هر چه قهوه طولانی تر برشته شود، کافئین کمتری خواهد داشت. اگر اتفاقاً به کافئین حساس‌تر هستید یا فقط به دنبال دم‌نوشی با تحریک کمتر هستید، طرز تهیه کیک ساده وانیلی در قابلمه کباب فرانسوی می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد.

 

شما خیلی زیاد مشروب می خورید
مزایای سلامتی قهوه

بیشتر همیشه بهتر نیست. گاهی اوقات فقط بیشتر است فرانسیس لارجمن راث، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب Eating in Color می‌گوید به‌طور کلی، قهوه برای لاغری شکم و پهلو فواید سلامتی مرتبط با قهوه به پنج تا شش فنجان 8 اونس محدود می‌شود که تقریباً 400 میلی‌گرم کافئین دارد.

(اینفوگرافیک «بدن شما روی قهوه» را بررسی کنید تا مزایای سلامتی مرتبط با مقادیر مختلف قهوه را ببینید.)

نوشیدن بیش از آن هیچ لطفی به شما نمی کند، و برای برخی از افراد – مانند کسانی که در کنترل شرایطی مانند فشار خون بالا، دیابت، اضطراب یا بیماری رفلاکس معده به مری (GERD) مشکل دارند – قطعاً مضرات قهوه بیش از حد ممکن است بیشتر از آن باشد. طرفداران.

شما فنجان خود را به آب نبات تبدیل می کنید
شکر قهوه

یکی از جالب ترین مزایای قهوه این است که ثابت شده است که سطح قند خون را تثبیت می کند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد، تا حدی به لطف آنتی اکسیدان های آن.

اما وقتی شکر اضافه می کنید چطور؟ به گفته ون دام، کمی شیرینی احتمالاً مشکلی ندارد، اما تبدیل قهوه به دسر درست نیست: “شواهد متفاوت است – برخی از مطالعات نشان می‌دهند که می‌توانید کمی شکر اضافه کنید و همچنان خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهید، در حالی که برخی دیگر فقط نشان داده‌اند. این فواید برای کسانی که قهوه می‌نوشند شیرین نشده است.

در مورد شیر یا خامه؟ اگر این افزونه‌های انتخابی شما هستند، ممکن است مطمئن باشید. ون دام می‌گوید: «تاکنون شواهد خوبی مبنی بر اینکه قهوه سیاه با فواید سلامتی مانند کاهش خطر دیابت مرتبط است، وجود ندارد.»

در واقع، در یکی از مطالعات او، نیمی از مصرف کنندگان قهوه شیر را به دم کرده خود اضافه کردند و نیمی آن را سیاه می نوشیدند، اما هر دو گروه به همان میزان خطر ابتلا به دیابت را کاهش دادند.

برای تمام کردن یک فنجان، برای همیشه لازم است
قهوه بلند

اگر به نظر آشنا به نظر می رسد، به ما بگویید: یک فنجان قهوه دم می کنید، چند جرعه می نوشید، آن را می گذارید، فراموش می کنید که آن را کجا گذاشته اید، دو ساعت بعد آن را پیدا می کنید، شومیز یقه کراواتی دوباره گرم می کنید، چند جرعه می نوشید، آن را می گذارید…

ایده بگیرید خوب، تمام مدت زمانی که در اطراف نشستن می گذرانید، در واقع اسیدیته قهوه شما را افزایش می دهد. خطر بزرگی برای سلامتی نیست، اما اسید اضافی ممکن است خطر سوزش سر دل و سوء هاضمه را افزایش دهد و به طور بالقوه به فرسایش بیشتر مینای دندان کمک کند.

قهوه‌ای که مدت طولانی بیرون می‌ماند نیز ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض هوا از آنتی اکسیدان کمتری برخوردار باشد – برخی از محققان برای حداکثر فواید آنتی‌اکسیدانی نوشیدن قهوه را در 20 دقیقه پس از دم کردن پیشنهاد می‌کنند.

 

  • منابع:
  1. 8 Ways You’re Ruining Your Coffee’s Health Perks
  • تبلیغات:
  1. تولید محصولات ارگانیک ایده ای برای پولدار شدن در روستا
  2. تاریخچه پیدایش خیارشور
  3. کت از شما در برابر سرما محافظت میکند
  4. طراحی و دوخت لباس نوزادی